10 things to do before you die

Som hemläxa från Mr. Maier med klassen "life&ethics" fick vi att skriva en lista på 10 saker man vill göra innan man dör.
Tänkte bara att jag skulle visa min här:
OBS! inte i ordning

1. Se Eminem och Jurassic 5 - live

Motivering: Det finns många artister jag skulle vilja se live. Men ingen annan än Eminem eller Jurassic 5 kan få mig att må så bra. Det är som att det är min musik liksom. Kan inte ens beskriva det.

2. Besöka New York

Motivering: Coolaste staden i världen. Vem vill inte?

3. Göra min egen film

Motivering: Ja... jag älskar ju film. Och med tanke på att jag alltid sitter och klagar på alla detaljer i alla filmer är det väl dags att jag gör min egen? - och bättre.

4. Rädda växthuseffekten, hihi

Motivering: Dah.

5. Ta bort algebra från mattekurser.
Motivering: Procent behöver man när man typ ska handla och när man tar lån för de blir ränta och skit... geometri behöver man för att laga mat, veta hur mycket av nått man ska köpa för att fylla nått speciellt.... osv... men ALGEBRA? Nej fy fan. Helt jävla kasst och onödigt. När i helvete kommer jag kalla nått i mitt liv för X och räkna ut hur många av det jag behöver med hjälp av Y:n och A:n??? Dra för i helvete.

6. Säga till snyggaste killen i skolan att han är snyggaste killen i skolan. Ännu mer hihi

Motivering: *Dregel, dregel*

7. Åka på en resa runt jorden.

Motivering: Hur ska man veta vad man vill göra med sitt liv om man inte ens har sett allt? Det är ju löjligt att sitta fast i det här lilla skitlandet under den sista tiden av hela sitt liv. Tänk vad mycket man missar...

8. Rädda någons liv.

Motivering: Men liksom tänk vad värdelöst ens liv är om det inte har påverkat någon. Fan vad bra man skulle må om det sista man gjorde innan man dog var att åtminstone låta någon annan leva.

9. Lära min prata med en skottsk dialekt.

Motivering: Tydligen har jag redan en blandning av New York - dialekt, Sydstat - dialekt och normal Västkust - dialekt.... men inte skottsk inte... What is up with that??

10. Hyra en hel biosalong för endast mig själv och mina vänner.

Motivering: Usch, så mysigt.


Kommentarer
Postat av: nicolin

Haha hillar nummer 10 och att du har skrivit ett inlägg ;)

2010-05-11 @ 20:16:18
URL: http://nicolinsibien.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0