Planera, planera, och.... planera?

Ni vet sådana där människor som alla alltid typ driver med i filmer, och som alla tycker är så konstiga, som planerar när dom ska planera?

Jag har insett att jag är en sådan människa. Det finns många olika tillfällen då jag planerar att planera. Typ lördag kväll när jag har panik för allt jag borde hunnit med under veckan, som nu måste göras på söndagen. Då ligger jag och funderar ut vilken tid jag borde gå upp för att hinna planera hur dagen ska se ut för att jag ska hinna med allt.
Ett annat tillfälle brukar vara under en tråkig lektion i skolan. Då planerar jag ibland att jag ska gå hem och planera för hur jag ska hinna alla läxor under veckan.
Men det är inte ens det som är så roligt... det finns nämligen andra saker jag planerar också. Typ en dag då jag inte har några planer. Jag får panik av sådana dagar. Det är inte det att jag måste göra så jävla mycket hela tiden, men om jag till exempel tänkte sätta mig ner i soffan och bara kolla på vänner, så ska jag gärna ha planerat att detta är vad jag ska göra. Och vid ungefär den här tiden på året, brukar jag börja planera om när jag ska planera att planera julen. Oh, ja.
Och... trots allt detta så blir ingenting nånsin som man hade tänkt sig... läxorna blir aldrig klara... julen blir bara precis vad den brukar vara, fastän jag varje år tänker "det här ska bli den bästa julen"... och samma sak med sommaren....

Mycket komplicerat, detta.

Men det är helt enkelt vad som händer när man är en blandning mellan min mamma, min pappa och moi. Stökigaste mest oorganiserade människan ever, renaste och mest organiserade människan ever, och så, ja.... den människan som planerar att planera...


Kommentarer
Postat av: pp

suck sanna ......... :D

2009-10-12 @ 17:40:30
URL: http://paaulina.blogg.se/
Postat av: nico

haha lite sent..

men nää ni förtörde inte middagen!

gu vad kul att du har börjat blogga igen får se till at börja läsa!!



ses på fredag! längtar som tusan!!

2009-10-13 @ 13:00:30
URL: http://nicolinsibien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0