Den dramatiska upplevelsen om biljetterna.

Datumet är satt. Biljetterna till New Moon skulle släppas den fjärde november. Klockan 00.01 är jag uppe och kollar på sf.se. Inga biljetter ute än. Jag vaknar på morgonen. Inga biljetter ute. SKolan slutar tidigt. Jag åker hem till Bella. Klockan blir 11.30, och jag tvingar henne att gå in på sf.se. SIDAN FUNGERAR INTE. Jag försöker att inte få panik, och Bella lugnar mig och säger att det förmodligen kommer fungera snart. Vi försöker tills klockan blir tio över tolv. Sidan fungerar fortfarande inte. Jag får panik, ringer mamma och pappa för att be dom kolla om dom kommer in på sidan. Ingen svarar. Jag går in på eniro.se, skaffar telefonnumret till Rigoletto, och ringer. En röst svarar, och säger "Det är många som ringer just nu. Du har fått en plats i kön." Jag försöker att inte få panik. Tjugo minuter senare, säger rösten "Det är nu 19 personer före dig i kön" Jag väntar... det går segt fram... Så säger hon "det är nu sex personer före dig i kön" och telefonen dör. Jag gråter en skvätt och försöker att stay calm. Bella och hannah skrattar åt mig. (INTE kul). Jag ringer igen, från bellas mobil. Jag blev nummer 18 direkt. Jag kommer till plats nummer två i kön. Men sen händer ingenting mer. Det stannar liksom där. Jag funderar på om det skulle löna sig att åka in till stan. Bella säger förmodligen inte. Jag håller med.
Bella ropar "SANNA! SF.SE FUNKAR!!!"

Allt kommer lösa sig, tänker jag....
MEN! Då finns bara biljetter kvar till vällingby och camera. Vi går in på google och kollar vart camera ligger. Great. Vi får kolla på premiären i Täby. Härligt. Verkligen.
Vi uppdaterar sf.se :

RIGOLETTO 21.15 RESERVERA BILJETTER.

12 biljetter på fjärde och femte raden i mitten på salong ett, sveriges största biosalong. THANK YOU VERY MUCH.

I DN idag: sf.se kraschade för att för många försökte få biljetter till new moon.

I GOT 'EM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I LOVE MY LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: sandberg

jag älskar dig sanna, det gör jag verkligen. Men jag är glad att jag inte var där när detta hände, haha ;D

2009-11-05 @ 21:54:13
Postat av: Sofia

RÖSTA!!! på bästa twilight blogg :)



gå in på www.metrobloggen.se/fantasy och ge din röst :D

2009-11-08 @ 20:00:42
URL: http://metrobloggen.se/fantasy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0